Kapitel 4 - As good as this

Tidigare: Jag kollade chockat smset men såg genast att det var från Selena. "Hej gumman! Din faster gav mig ditt nummer. I allafall, jag undrar om du skulle vilja träffas någon dag? Saknat dig otroligt mycket genom åren! Puss&kram, Selena." Jag log och knappade genast in ja gärna och skickade. Jag somnade efter bara några minuter efter det med tankarna på skolan.

Jag snurrar runt på dansgolvet. Ena sekunden dansar jag med Santi, den andra med Paul, den tredje med Rodrigo och sen kom den fjärde och jag snurrade mot killen som står och väntar i mitten av dansgolvet. Justin. Hans underbara hasselbruna ögon följde mig med blicken när jag dansade mot honom. Plötsligt avbröts våran ögonkontakt. Selenas ansikte kom upp framför mig. Hon öppnade munnen och ett öronbedövande ljud kom ut. Jag höll för öronen men ingenting kunde hålla ute ljudet.


Då vaknade jag. Usch. Vem var den där killen? Justin... Någonting! Jag öppnade irriterat ögonen och kollade mig omkring. Melissa sov fortfarande i sängen bredvid. Perfekt! Då får jag badrummet för mig själv.
Jag ställde mig snabbt upp och gick ut i korridoren som ledde till badrummet.

Ansiktet såg onormalt fräscht ut för mig. Var alltid lite smutsig i ansiktet eftersom jag alltid brukade vara ute innan mammas och pappas... krasch.
Jag la på mascara på ögonfransarna och skuggade ögonlocken med mörkmörkblå ögonskugga. När jag kollade upp på min spegelbild såg jag faktiskt riktigt bra ut. Jag putade lätt med läpparna och la hudfärgat läppglans på läpparna. Jag flätade slarvigt mitt långa hår och log mot min egen spegelbild. Perfekt! Nu ska jag bara hitta några kläder att ha på mig. Som passar också..
Jag gick tillbaka till vårat rum och satte mig på golvet där båda mina resväskor låg. Jag öppnade dem och började leta efter några passande kläder. Jag slängde tröja efter tröja över min rygg. Sedan byxor efter byxor. Nothing. Absolut ingenting. Jag slängde min jeansjacka över min rygg och ett högt stön hördes bakom mig. Jag vände mig om och såg Melissa ligga i sin säng med handen för magen och jeansjackan i handen.
"Verkligen det hemskaste sättet att väcka folk med. Kasta saker på dem!" sa hon och kollade surt på mig. Sedan föll hennes blick ner på alla kläder omkring mig. "Ta någonting från min garderob. Jag bryr mig inte om vad du väljer, bara ta något så du slutar kasta saker på mig." Jag skrattade och gick mot hennes garderob där jag hittade på en gång. Svarta shorts, vit oversize-linne och en jeansskjorta. Jag tog snabbt på mig det och vände mig sedan mot Melissa, som skrattade åt mig och gav mig tummen upp.
Vi gick tillsammans ner till nedervåningen och åt snabbt frukost.
Runt 8 tiden såg vi den gula skolbussen svänga in på gatan. Vi tog ögonblickligen på oss skorna och sprang på bussen. Detta var första gången jag satt på en skolbuss. Den var mycket större än jag trodde den skulle vara. Trodde dem var mycket mindre. Men där hade jag fel. Det satt bara runt omkring 8-10 personer i bussen och det fanns många lediga platser. Vi satte oss i mitten av bussen och Melissa började prata om vad vi skulle göra först när vi kom till skolan. Bussen började åka och vid varje stopp tystnade Melissa och kollade vem eller vilka det var som gick på. Men ingen verkade vara vid hennes intresse för varje gång suckade hon och fortsatte sedan att prata.

Vi hade åkt i 10 minuter när vi stannade på den nästsista stationen innan skolan. Två killar kom in i bussen och Melissa tystnade genast. Men denna gången fortsatte hon inte prata utan hon kollade på killarna. Den ena hade brunt hår och den andra var rakad. Dem fortsatte gå längre och längre in i bussen och tillslut satte dem sig i sätet framför oss. Melissa flämtade till där hon satt. Jag kollade frågande på henne och hon tog snabbt upp sin mobil och började knappa in någonting. När hon sedan gav mobilen till mig och läste rynkade jag pannan. "Gillar du han med hå..." Mer hann jag inte säga för Melissa slängde sig mot mig. Jag slängde mig ner på golvet och jag stönade till när jag landade. Melissa landade mjukt på min stol den idioten. Jag kollade surt på henne. En plötslig röst kom från sätet framför oss och den rakade killens ansikte kollade ner på mig där jag låg på golvet. Jag kollade mig omkring och alla på bussen stirrade på mig. Killen kollade medlidande på mig och plötsligt stod han upp över mig och sträckte fram sin hand. Jag tog den och han hjälpte mig upp. Han log och presenterade sig som Ryan. Sedan vände han sig om och pekade på hans kompis och presenterade honom som Chaz. Jag nickade mot han och han log. Jag vände blicken mot Ryan och skrattade. "Jag heter Carmen, tack för hjälpen, superman." sa jag och satte mig ner bredvid Melissa som nu satt upp och kollade chockat på mig för att jag pratat med Ryan.

Ops... Skämmer ut sig på en gång. Kommentera vad ni tycker! ((:



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0