Kapitel 8 - Remember you

Tidigare: Jag log och klappade honom lätt på ryggen. "Vad gör man inte för sin bästavän?" sa jag. Blir kär i deras nästan-flickvän, tänkte jag. Jag log mitt största leende mot Ryan för att gömma vad jag tänkt i huvudet.


Carmens perspektiv
Jag lärde snabbt känna laget och deras spel. Jake & jag spelade fantastiskt som mittfält, enligt våra lagkamrater när dem gratulerade oss efter matchen vi vunnit med 13-4, då 6 av målen var skjutna eller assisterande av mig och Jake. Extra poäng åt oss ^^
Det faktiskt kul att spela fotboll med killarna. Kände mig extremt stolt över mig själv att jag bevisat att tjejer kan vara lika bra som killar på att spela fotboll. Fast om jag ska vara ärlig, tror jag inte att någon av tjejerna i klassen någonsin kommer vara med på fotbollen, även om dem måste. Då skulle dem säkert stå helt stilla och fixa håret eller något. Eller prata om den där supersnygga killen dem såg på stranden igår -.- 
"Vad står du och tänker på, sunshine?" Jag hoppade till och vände mig om.
"Fyfan Ryan! Du kan ju inte bara komma och skrämma mig sådär!" utbrast jag och kollade surt på honom. Han flinade bara och sa: "Whatever. Men vad tänkte du på?" Nu kollade han nyfiket på mig.
"Jag tänkte bara på matchen och hur mycket bättre jag var än dig" sa jag och hoppade på honom.
Vi brottades en stund innan en Range Rover körde in framför omklädningsrummen.
"Ryan, skynda dig!" hördes Chaz röst inne från bilen.
Vi ställde oss upp och Ryan gick fram till bilen och öppnade dörren till framsätet. Chaz satt och flinade och sa: "Vad? Du får sätta dig där bak."
Ryan skakade på huvudet. "
Never!" Han tog tag i Chaz arm och drog ut honom. Okej, han kanske hade muskler... Ryan knuffade in Chaz i baksätet och flinade och stängde dörren. Och gick fram och satte sig. Det var först nu jag märkte att det var Justin som körde. Jag log mot han och sa snabbt hejdå och började gå. Efter bara några minuter körde Justins Range Rover upp bredvid mig. Jag suckade och stannade.
"Vad Justin? Eller var det nån av dem andra som sa åt dig att ta upp mig?" sa jag och väntade på att dem skulle rulla ner fönsterrutan. Och det var precis det dem gjorde.
"
Jag tänkte bara att en så vacker tjej inte skulle behöva gå." sa Justin och blinkade med ögat.
Jag skrattade och sa kaxigt: "Du, jag behöver inte någon kändis som kommer och hämtar mig i sin egna bil."
Nu hade Chaz rullat ner sitt fönster och kollade på mig med hund-ögon. "Om det var dina bästavänner då?"
Jag suckade och låtsades tänka i några sekunder. "Såklart att jag gör det för din skull Chaz babe."
Han skrattade och öppnade dörren till baksätet. Jag gick in i bilen och stängde dörren och Justin började köra. Jag & Chaz började snabbt diskutera matchen. Men efter några minuter vände sig Ryan om och sa: "Vad tycker du om Jake då?" Man kunde höra på styrkan av hans röst att han inte gillade att jag var med honom.
"Han är väl snäll antar jag? Varför undrar du?" sa jag och kollade frågade på honom.
Svaret fick jag från Justin som nu hade vänt sig om. "Han är värsta playern. Han har nog varit tillsammans med alla tjejer på hela skolan. Utan dig." Han mötte min blick i backspegeln. Hans vackra hasselbruna ögon fick mig att glömma bort vad han just sagt och alla runt omkring oss.
Jag vaknade upp av att Chaz vevade handen framför mitt ansikte. "Hallå? Koma-bruden?"
Jag skrattade och tog bort blicken från backspegeln och började prata med Chaz igen.

Justins perspektiv
Jag smygtittade på Carmen och Chaz i backspegeln. Varför kunde inte jag suttit där bak? Då skulle det vara med mig hon pratar och skrattar med. Jag skakade lätt på huvudet och sa till mig inne i huvudet:
"Du har Selena, och det är Carmens barndoms-bästavän." "Men Selena behöver inte få veta." "Precis Justin, hon ska ju åka och spela in Monte Carlo filmen nästa vecka."
Jag kollade mig omkring för att se om någon annan märkt min märkliga konversation med mig själv inne i mitt huvud, men min blick stannade på Ryan. Han satt helt still och kollade på backspegeln på sin sida av bilen. Han stirrade på Carmen och Chaz kom jag på. Jag vände mig om för att se bättre vad dem höll på med. Chaz satt över Carmen och kittlade henne överallt. Gud, jag kommer aldrig klara av detta om dem fortsätter sådär... Jag sneglade på Ryan och märkte att han nog tänkte likadant. Jag gasade och nu körde vi i 90. Jag tror att Ryan märkte att jag gasade för han kollade på mig och log, men sedan såg han i ögonbristen Chaz & Carmen och då försvann hans leende genast.
Ryan blir förkrossad av att Chaz skojar med Carmen. Tänk hur förkrossad han blir om han får reda att jag
gillar henne. This is fucked up!

Carmens perspektiv
Plötsligt stannade bilen och Justin vände sig om. "Så, framme!" sa han och log. Jag sa snabbt tack och öppnade dörren och gick ut. Vänta lite! Jag stack in huvudet och sa: "Hur vet du var jag bor?"
Justin skrattade. "Jag var på eran barbecue med Selena, om du kommer ihåg?" sa han och log menande.
"Jaha, ofta det var du?" sa jag chockat. "Nu kommer jag ihåg. Det var du som tyckte att farmors chorizo var värsta stark." fortsatte jag och flinade. Han kollade surt på mig.
"Den var ju förfan skit stark!" utbrast han. Jag skrattade och sa hejdå och stängde dörren.
Väl framme vid dörren hördes Ryans röst. "Hänger du med till pizzerian imorgon?"
Jag skakade på huvudet. "Jag ska på en audition." skrek jag tillbaka.
"Okej, men hejdå sunshine!" skrek Ryan och bilen körde iväg.

Justins perspektiv
Jag, Chaz & Ryan satt framför tv:n och spelade tv-spel när Ryan plötsligt började pausade spelet.
"Vad för sorts audition tror ni Carmen ska på?" sa han och kollade från mig till Chaz.
"Öhm... Dansaudition säkert. Jag såg henne dansa på deras barbecue." sa jag och smålog mot Ryan.
"Jahaaaa. Men Justin, kan inte vi få hänga med och kolla när du & Alfredo ska välja bakrundsdansare till dig?" fortsatte han.
Chaz kollade upp på mig och kollade på mig med hundögon. "Snälla, snälla Bieber!"
"Okej då, men ni måste välja dem som faktiskt är bra och inte bara heta." sa jag och flinade.
Ryan & Chaz sken upp och började prata om hur deras drömtjejer såg ut. Ryans beskrivning var extremt lik Carmen... Likaså min, den jag skapade inne i huvudet. Hur kunde jag bli kär i tjejen min bästavän är galen i?


Sorry... Alla kapitel försvann så skriver om dem. Dem kan bli en aning annorlunda, men jag skrev ner handlingen och allt, så det kommer likna den förra :))



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0